Cadillac CTS-V Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
1) Nie przekraczaj 65 km/h, a prawdopodobnie nie będziesz miał problemu. To, co widzisz, to separacja bieżnika. Nie wiem, ile lat ma Twój V, ale może się to zdarzyć w ciągu dwóch lub trzech lat. Mój kolega stracił oponę z przodu swojego 8-miesięcznego Ferrari. Opony fabryczne. Druga przednia opona robiła to samo. Wymienił wszystkie cztery. Brak problemów z ustawieniem.

Miałem problemy z ustawieniem w moim V. Dwa razy z rzędu. Najpierw u czołowego dealera Cadillaca w Dallas. Po drugie u lokalnego dealera Chevroleta (co do cholery, ktoś gdzieś musi być dumny ze swojej pracy). Nadal dwie spalone przednie opony w zaledwie kilka tysięcy mil. Wydrukowałem specyfikacje, w tym specyfikacje momentu obrotowego, zawiozłem je do niezależnego warsztatu i pozwolił mi patrzeć. Miał najnowszy Hunter. Kupiłem znowu dwie nowe przednie opony. Problem rozwiązany.

Istnieją również specyfikacje momentu obrotowego powyżej 270 Nm. Podejrzewam, że nie były one przestrzegane.

Ktoś zasugerował Nordlock. Nie mam z nimi doświadczenia. Wiem tylko, że mój problem został rozwiązany przez przestrzeganie specyfikacji.
 
Image
Image
Nowa opona kontra stara opona. Nie "PĘKŁA". Twój samochód nie jest prawidłowo ustawiony i starł "narożnik" opony. Ten rowek bieżnika powinien przechodzić do barku opony. TWOJA jest starta i przetarta, dlatego się rozwarstwia. Historie "przyjaciela przyjaciela znajomego" NIE mają nic wspólnego z Twoją sytuacją. Kup nowe opony, zrób geometrię kół.
 
Ustawienie tego gościa to bałagan, to nie opona. Jeżdżę na R888R po WIELU problemach z ustawieniem i zużywają się dobrze.
 
  • Like
Reactions: Prairie v
To stary wątek, ale właśnie mieliśmy ten sam problem. CTS-V mojej dziewczyny z 2018 roku miał drugi komplet opon Michelin PS 4S i niedawno odkryłem, że wewnętrzna krawędź obu przednich opon była przetarta. Pierwszy komplet nie miał tego problemu. Geometria została sprawdzona i przód był w porządku, ale opony miały nietypowe zużycie. Przyszedłem na to forum, żeby zobaczyć, czy jest jakieś wyjaśnienie. Samochód jest na Florydzie, więc nie ma jazdy w zimnej pogodzie.
 
Opony były przednie, ten sam problem co u OP. Samochód jest seryjny. Jest oryginalnym właścicielem i go nie modyfikowała. Opony były takie same jak OEM i zamontowane przez dealera. Geometria jest seryjna. Zgadzam się, że może to wyglądać jak ocieranie, ale nie znalazłem nigdzie kawałków gumy. Opinie w tym wątku sugerowały, że problem OP wynikał ze złej geometrii, co wydaje się tu nie mieć miejsca. Czy jest znany problem, w którym PS 4S w standardowym rozmiarze ocierają się o zawieszenie? Opony wyglądały na nieco sparciałe, mimo że miały kody daty z 2021 roku, nie żeby to powodowało ten problem ze zużyciem.
 
Michelin udziela gwarancji na te opony. Jeśli chcesz przejść przez proces gwarancyjny, ale słyszałem, że
Opony były przednie, ten sam problem co OP. Samochód jest seryjny. Jest oryginalnym właścicielem i go nie modyfikowała. Opony były takie same jak OEM i zamontowane przez dealera. Geometria jest seryjna. Zgadzam się, że może to wyglądać na ocieranie, ale nie znalazłem żadnych resztek gumy. Opinie w tym wątku sugerowały, że problem OP był złą geometrią, co wydaje się tu nie mieć miejsca. Czy jest znany problem, w którym PS 4S w standardowym rozmiarze ocierają się o zawieszenie? Opony wyglądały na nieco wysuszone, mimo że miały kody daty z 2021 roku, nie żeby to powodowało ten problem ze zużyciem.

View attachment 178808
wróć do dealera, mogą jeszcze podlegać gwarancji, a moje niczego nie ocierają.
 
Moim zdaniem, nie ma wątpliwości, że wewnętrzne zużycie barku jest spowodowane złym ustawieniem. Warsztat twierdzi, że jest ustawione, zabrałbym to do innego warsztatu. Za duży kąt pochylenia, za duży zbieżność. Te opony wyglądają dokładnie tak samo jak opony, które zostały zdjęte z samochodu "stanced".
 
Z zastrzeżeniem, że zdjęcia mogą być mylące... Twoje zdjęcia pokazują WIDOCZNE problemy z pochyleniem.

Uwaga: specyfikacje to 1. pozwalają na zakres -0,3~-1,5 2. mogą być uruchamiane POZA specyfikacją, jeśli wybierzesz. To zależy od ciebie. 3. Zakres pozwala na dostrojenie samochodu do twojego stylu jazdy. Większe pochylenie ujemne pozwala na większą przyczepność boczną (kosztem nierównego zużycia). Mniejsze pochylenie ujemne zapewnia równomierne zużycie opon kosztem reakcji na skręcanie.
Jeśli jeździsz agresywnie, będziesz chciał -1,0 lub więcej... może nawet -1,8 lub -2, jeśli jeździsz w autocrossie lub masz to rondo w drodze do pracy, które zawsze pokonujesz. Pamiętaj tylko, że jeśli będziesz ustawiał to agresywnie, będziesz miał to zużycie opon.
Jeśli jeździsz mniej agresywnie (tylko normalne codzienne rzeczy), powinieneś ustawić pochylenie na minimalną specyfikację (-0,3) lub nawet neutralną (0,0).
POWIEDZ facetowi, gdzie to ustawić, to twoja decyzja.
Zauważ, że inne specyfikacje są również twoją decyzją, ale nie sugerowałbym zmiany kąta pochylenia lub zbieżności.
 
21 - 34 of 34 Posts