Cadillac CTS-V Forum banner

Heeft iemand warmte gebruikt om een superchargerpoelie te installeren?

5.7K views 7 replies 5 participants last post by  aluminum360  
#1 ·
Ik heb een paar threads gelezen over mensen die vragen of je een nieuwe poelie kunt verwarmen en erop kunt schuiven terwijl deze heet is... Ik heb dit op een aantal Audi 3.0ts gedaan en kan niet zien hoe het niet zou werken. Heeft iemand het daadwerkelijk geprobeerd? Ik denk erover om een Audi-stijl trekker te maken die op de v-poelie past... Er is genoeg ruimte om er met één in te komen. Voordat ik me de moeite doe, wilde ik gewoon weten of iemand deze methode ECHT heeft geprobeerd en gefaald heeft. En ja, mijn auto heeft al een solide isolator, dus het trekken van de snuit levert op dit moment geen voordeel op. TIA

#2 ·
#4 ·
Ik heb Google gebruikt met ctsvowners.com plus uw zoekopdracht.

#5 ·
Werkt niet met hitte. Ik heb geprobeerd de nieuwe hub ongeveer 20 minuten op de grill te verwarmen en daarna geprobeerd de hub op te schuiven. Werkt niet. De belangrijkste reden hiervoor is, althans wat ik heb gemerkt, dat de hub van aluminium is en de warmte zo goed absorbeert dat hij niet heet genoeg wordt. Gelukkig vond ik een lokale winkel met een pers.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#7 ·
Werkt niet met hitte. Ik heb geprobeerd de nieuwe hub ongeveer 20 minuten op de grill te verwarmen en daarna geprobeerd de hub op te schuiven. Werkt niet. De belangrijkste reden hiervoor is, althans wat ik heb gemerkt, dat de hub van aluminium is en de warmte zo goed absorbeert dat hij niet heet genoeg wordt. Gelukkig vond ik een lokale winkel met een pers.

Aluminium zet behoorlijk uit met warmte. Het wordt behoorlijk heet, maar koelt ook snel af.

#6 ·
Het is me gelukt....werkt perfect. Gebruik een brander om de naaf te verwarmen. Plaats hem erop en zorg ervoor dat hij niet te ver op de neus vastklikt. Houd ongeveer 1/8 inch afstand, zoals de originele poelie. Simpel zat.

#8 ·
Ik denk dat een grill niet zo goed werkt als een broodrooster of een gewone oven wat betreft de gelijkmatige warmteverdeling, en dat is waarschijnlijk de reden waarom het niet voor u werkte... Broodrooster werkt elke keer voor de audis. Ik zal foto's plaatsen van het gereedschap dat ik maak als ik eraan toekom.

This post has been deleted